71-jarige Japanner is gearresteerd omdat hij 24.000 keer belde naar een klantenservice van een telecombedrijf

10 maart 2020

In Japan is een 71-jarige man gearresteerd voor wel een hele gekke reden. Deze was dat hij in twee jaar tijd ongeveer 24.000 keer telefonisch klaagde bij de provider van zijn mobiele telefoon. Het gaat om het Telecombedrijf KDDI. Het desbetreffende bedrijf werd gemiddeld 33 keer per dag gebeld door de man om zijn klacht te vertellen. KDDI was dit na 2 jaar zo zat dat ze de politie hebben ingeschakeld.

 Hierdoor wordt de 71-jarige man verdacht van het ‘belemmeren van een onderneming’. Het bedrijf heeft nog geen officiële klacht ingediend, maar wil nu wel dat het geklaag stopt. Want het dreef de medewerkers tot grote wanhoop. Sommige medewerkers durfden de telefoon niet meer op te nemen, omdat ze bang waren om de boze man weer aan de lijn te krijgen.

Gelukkig heeft Pricon nog nooit zoiets gehad en wij hopen ook dat het nooit voor zal komen. Pricon probeert al haar bellers altijd zo goed mogelijk te helpen. Als bellers een klacht hebben, dan zullen wij een luisterend oor zijn en de feedback verwerken. Maar als een beller in een periode blijft bellen zoals de Japanner weten wij na het horen van dit verhaal dat we vroegtijdig aan de bel moeten trekken.  

AD, Tom Tates, 29-11-19