Skip to content

Hoe verbetert u de klantenservice van uw webshop?

Uw webshop, het is uw digitale winkel. Het liefst levert u online even goede service als offline. Wij weten bij Pricon dat dit niet altijd even makkelijk is. Klantenservice is voor iedere webshop een cruciale succesfactor. Wanneer bezoekers zich welkom voelen en gemakkelijk contact kunnen opnemen zijn zij sneller geneigd om een aankoop te doen. Het is belangrijk om dit op orde te hebben. Maar hoe doet u dat?

Belang van klantenservice

Internet heeft een belangrijke plaats ingenomen binnen de huidige samenleving. Daardoor is ook de verwachting en kijk op communicatie van de consument verandert. Men verwacht snel antwoord en wil via verschillende kanalen in contact kunnen treden. 

Dankzij de ontwikkelingen binnen het digitale landschap ontstaan er steeds meer webshops. Hierdoor neemt de concurrentie online natuurlijk ook in rap tempo toe en wordt het steeds moeilijker om je als webshop te onderscheiden. Eén van deze onderscheidende factoren kan de klantenservice zijn. 

Snel en duidelijk antwoord geven kan enorm helpen bij het keuzeproces van de consument. Ook schept dit veel vertrouwen en dit vergroot de kans dat een bezoeker een aankoop bij u doet.

Hoe verbetert u de klantenservice van de webshop?


Tegenwoordig communiceren consumenten op verschillende manieren:

  • Mond-tot-mond 
  • WhatsApp
  • Bellen
  • Chat
  • E-mail

Doordat het steeds makkelijker is om te communiceren neemt ook de verwachting van de consument toe. Hoe houdt u deze klanten tevreden?

  • Wees open en eerlijk over uw service en producten.
  • Communiceer een vast telefoonnummer 
  • Het is goed om een livechat te gebruiken maar let wel op dat u snel reageert. Reageert u niet binnen 30 seconden dan heeft een chatfunctie weinig zin. Dit zal eerder resulteren in een negatieve ervaring dan dat het iets toevoegt. 
  • Verlaag de contactdrempel en reageer snel op contactverzoeken via alle kanalen (website, telefoon, mail en social media)
  • Integreer een veel gestelde vragen pagina op de website. Dit is prettig voor de consument maar gaat u als webshopeigenaar ook enorm veel tijd schelen. 

U kunt uw klantenservice natuurlijk ook uitbesteden. U heeft dan uw volledige aandacht voor de business, terwijl inkomend klantcontact snel en adequaat wordt afgehandeld. 

Nieuwsgierig? Dan kunt u altijd contact opnemen met één van onze experts. Wij helpen u graag!

Heeft u een vraag?

Laat uw gegevens achter of neem contact met ons op.

Ik heb een vraag over een dienst