De kracht van vast personeel

13 augustus 2019

Klantenservice is niet alleen het vriendelijk te woord staan van klanten. Het gaat er vooral om dat bellers doelgericht geholpen worden. Ervaring is een heel groot factor om bellers zo goed mogelijk te kunnen helpen. Dit kan alleen als het bedrijf haar medewerkers lang in dienst heeft.

Ervaring krijgen medewerkers door veel verschillende situaties mee te maken en van elke situatie hun leer uit te trekken. Deze les kan dan weer gebruikt worden om de volgende keer de beller sneller en beter te helpen. Ervaring verbetert dus de kwaliteit van onze dienst. Pricon waardeert haar medewerkers heel erg. Hoe langer de medewerkers bij het bedrijf werken hoe beter de medewerkers worden in hetgeen wat ze doen. 

Bij het inrichten van een Klant Contact Center speelt bij veel bedrijven de vraag, hoe kunnen wij dit zo goedkoop mogelijk realiseren? Kostenefficiency wordt belangrijker gevonden dan de klantgerichtheid. Kostentechnisch is het daarom aantrekkelijk goedkope medewerkers aan te nemen. Deze goedkopere medewerkers stromen veelal na 1, 2 of soms 3 contracten weer uit. Rest de vraag, in hoeverre het interessant is om te investeren in de kwaliteit van deze tijdelijke medewerkers. Dit alles gaat ten koste van de kwaliteit van de medewerkers en de daaruit voortvloeiende gesprekken die zij voeren met de klant. Deze kettingreactie zorgt er voor dat u uiteindelijk minder omzet zal draaien omdat er meer klanten overstappen naar de concurrent. De kracht van vast en getraind personeel loont zich dus wel degelijk.

Bij Pricon is het eerder de regel dan de uitzondering dat een medewerker die zijn werk naar behoren doet een vaste aanstelling krijgt. Er wordt in medewerkers geïnvesteerd. Daarom kennen vele medewerker een lang dienstverband bij Pricon. Hier profiteren onze klanten van. Zij kunnen gebruik maken van onze getrainde en ervaren agents. Daarnaast plukt de klant de vruchten, wanneer zij voor langere tijd gebruik maken van de diensten van Pricon omdat onze medewerkers de organisatie goed leren kennen en aanvoelen. Zowel een lang dienstverband van de medewerker als een lange samenwerking met Pricon zorgen voor de optimalisatie van klantgerichtheid en zou ten goede komen van het imago van uw bedrijf.