Nieuws

Al het nieuws in en rondom Pricon delen wij graag met u.

15 januari


Uit de praktijk..

Een Pricon medewerker vertelt…

Mevrouw M. Iedereen bij Pricon kent haar.

Laten we haar voor het gemak maar mevrouw M noemen. Ze woont al jaren in een aanleunwoning en belt soms om het kwartier om te vertellen dat de zorg nog niet geweest is,  ze wil dan laten weten dat ze haar injectie met insuline nog niet gekregen had.

Ze had hem wel gekregen, de mensen van de zorg zijn altijd stipt maar ze kan zich dat niet meer herinneren. Mevrouw M is erg dement. Als je de goede antwoorden geeft dan is ze aardig en beleefd. Af en toe huilt ze een beetje omdat ze denkt dat de zorg haar vergeten is en soms is ze boos en eist dat er direct iemand komt.  Een uur later kan ze dan weer bellen om te laten weten dat de zorg nog niet geweest is en benadrukt  hoe belangrijk het is dat dat ze op tijd komen want ze moet haar insulinespuit nog hebben. Ze weet heel zeker dat er nog niemand geweest is die dag.

Het was op een zaterdag dat we de hele dag nog niets van haar hadden gehoord, we maakten ons zorgen…. het zal toch niet? We belden voor de zekerheid met de zorg; Mevrouw M was het weekend bij de kinderen. Maandagmiddag hadden wij haar weer aan de telefoon; de zorg was nog niet geweest en het was wel belangrijk dat zij op tijd kwamen want ze moest haar insulinespuit nog hebben.

Mevrouw M was weer thuis, gelukkig maar.